A Day in Chinatown

Nu när min tid här i Kanada börjar dra ihop sig mot ett slut har jag gjort en lista på saker jag MÅSTE hinna med innan jag åker hem igen. En av dessa var att köpa kanadensiska souvenirer i Chinatown. Av någon märklig anledning är det i Chinatown man hittar souvenirerna som alla säljer till lägst pris, så jag gick dit under en ledig onsdag med en shoppinglista, och jag lyckades bocka av allt utom en present jag tänkt köpa till min brorsa. Jag har blandade känslor för Chinatown. Å ena sidan är det fascinerande att det är så annorlunda från västvärlden, å andra sidan luktar det ganska illa där och det är ganska sunkigt. 
 
 
Här kommer lite bilder från dagen
 
Chinatown i Toronto
Fin bäverväska
Mat
Kinesisk mataffär
 
 
Inne i en annan affär
Mer mataffär
Påväg från Chinatown till Torontos centrum
 
 
Jag åt god japansk ramen. 
Downtown Toronto
Haha
Julpynt inne på Eaton Centre
 
 
Julpynt
 
I Chinatown köpte jag en hel del saker som jag tyvärr redan packat ner eller förbrukat. Jag köpte bland annat jättefina ätpinnar med blommor och fåglar på, en stor kanadensisk flagga, blåbärste, massa maple syrup, en kalender till min syrra och maple cookies som jag ätit upp. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0