Pacific Mall

I fredags hade jag, men ingen av mina kompisar en ledig dag, så jag styrde kosan mot ett ställe i Toronto som jag velat åka till i över en månad, nämligen Pacific Mall. Detta är Nordamerikas största kinesiska inomhusköpcentrum. Jag blev ett stort fan av vissa asiatiska produkter efter att ha varit i Hong Kong. Det finns helt enkelt en del grejer som de gör både billigare och bättre än de västerländska märkena. Köpcentret i sig var inte direkt vackert, men jag hittade en hel del grejer som var lite unika eller  knappt finns i Sverige, och som kostar mycket mer i Sverige. 

 

Eftersom jag ändå var på köpcentret och var tvungen att handla lite mat bestämde jag mig för att prova att göra det i den kinesiska mataffären. Eftersom 10 % av Torontos befolkning är kineser finns det en stor marknad för kinesiska matvaror och därmed en hel del stora, kinesiska mataffärer här. Jag var den enda icke- kinesen i mataffären och troligen den som handlade minst, men jag kom ut med grönsaker, chips, mjölk och dumplings. En väldigt intressant upplevelse. Efter det åkte jag tillbaks till mig, packade upp, pluggade lite och sedan såg jag en kompis uppträda på Open mic night. Det arrangeras tydligen varje fredag på ett cafe som heter Second Cup här på campus, vilket jag helt missat. Igår var dock sista gången för terminen, men hellre att jag gick dit sent än aldrig.

 

 Inne på köpcentret. Lite halvsunkigt. 
 
Inne i en av butikerna. Köpte inget här. 
I en annan del av köpcentret
I mataffären kunde man handla anka i köttdisken. 
I mataffären. Letade efter både smör och bröd. Hittade inget. 
Dagens fynd. 
 
1. Three Step Pig-nose clear kit. 
Detta kit såg jag i varje beauty-affär jag gick in i på köpcentret och efter sisådär 10 affärer to nyfikenheten över och jag var tvungen att prova det. Återkommer med en recension. 
 
2. Blotting Paper med Minnie Mouse
Blotting papers är dyra i Sverige, och även i normala affärer i Kanada, så när jag såg en förpackning som gick på 6 dollar vilket är standardpris här, men som innehåll 120 sheets istället för typ 50 som de brukar göra så var jag tvungen att slå till. Jag köpte en hel del Blotting Papers i Hong Kong med som är långt från slut, men jag vet inte alls hur mycket jag har hemma, men antagligen så mycket att jag egentligen inte behövt dessa. Har ett stort lager med alla möjliga produkter hemma hehe. 
 
3. Örhängen. Dessa gick på 2 dollar och var fina så jag var tvungen att köpa dem. Hade absolut inga örhängen med mig hit och har börjat sakna det lite. 
 
4. Doftpinnar i dofterna Vanilj och rosor. Jag är besatt av doftpinnar. Dessa är inte asiatiska, men hittade de på köpcentret och förpackningen var i rimlig storlek för att få hem dem. 
 
5. Essie Nagellack i nyansen Chillato. Jag får egentligen inte köpa fler nagellack men detta var på halva priset, 4 dollar och kommer vara så snyggt till våren!!!
 
6. OPI Nagellack i nyansen Honey Ryder. OPI:s liquid sand kollektion var väldigt poppis år 2013 och är sedan dess discontinued. Igår hade jag tur och hittade en flaska för halva priset, 5 dollar i en guldig färg. Mitt röda nagellack som jag använder supermycket nu när det är jul är nästan slut och jag behövde något att ersätta det med. Guld är perfekt för det. En annan bra grej är att jag minns att jag tidigare letat efter ett snyggt guldnagellack i flera år. Jag vet dock inte om jag köpte ett i samband med det letandet eller inte, vilket jag inte kan kontrollera då det isåfall är i Stockholm. Oavsett så har jag iallafall ett guldigt nu. Wihoo. Det här med nagellacksförbud går bra. 
 
7. Precious Garden Hand Cream från det japanska märket Kose. 
Om ni läste min blogg för cirka en månad sedan svor jag över att jag aldrig mer skulle köpa en pryl enbart för att den var billig. Jag refererade främst till mina kassa handkrämer från Forever 21 som är totalt värdelösa. I dagsläget har jag bara en kvar, den är nästan slut, och igår hittade jag den perfekta handkrämen att ersätta den med. Denna handkrämen sitter kvar och mjukar upp huden även om man tvättar händerna efter att ha applicerat den och den doftar gudomligt. Har ägt den i 24 h och är helt kär. 
 
8. Lösögonfransar och lim.
Få gör så bra budgetfransar som asiatiska märken, vilket framför allt beror på att många asiater har väldigt korta ögonfransar och använder lösögonfransar dagligen. I den rosa tuben under som ser ut lite som en mascara är det ögonfranslim.
 
9. Pore Patches
Ytterligare en grej som jag upptäckte i Hong Kong. Dyrt i västvärlden, billigt i Asien och därmed även i asiatiska affärer. Gör verkligen skillnad på hur huden ser ut.  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0