Three empty products

Jag använder upp produkter på löpande band härborta och här kommer mina åsikter om tre nyligen tömda produkter. Jag har en fjärde som är minst sagt chockerande, men det tar vi i ett separat inlägg. 
 
 
1. Loreal Paris Triple Active Glow
Detta är en fuktkräm som jag fick gratis av mitt jobb i ett kit med cirka 5-6 produkter för att jag vann en tävling, så det är inget jag köpt och inget jag skulle köpa. Jag fick den i maj i år, började använda den i typ juli och den tog slut i oktober. Förpackningen innehåller 50 ml av produkten och den kommer i en liten kartong med betydligt mer info än vad som framgår av tuben. Krämen är lite lätt orange och doftar ganska skarpt av en rätt parfymaktig doft som jag inte uppskattade. När det gäller fuktkträmer vill jag ha lätta och fräscha dofter, inte något som doftar som en Dior-foundation (för de som inte vet doftar de som en halv parfymflaska). Det är ok i foundations, men verkligen inte i fuktkrämer, för det får den att kännas väldigt kemisk och kosmetisk vilket är det sista jag vill innan läggdags. En bra grej är dock att den innehåller SPF 15. I början använde jag den på morgonen och kvällen, men gick sedan över till att bara använda den på morgonen då den tack vare SPF faktorn och parfymen kändes mindre lämplig på kvällen. Den glider på enkelt och man blir INTE orange av den, vilket man först kan tro när man ser färgen. Den ger en dewy finish vilket är typ det sista en person med fet hy vill ha, för lets face it. ALLT blir dewy efter ett tag ändå, och då kan det slå väldigt fel om man använder produkter med mycket glow och sådant i. Därför är denna produkten inget för mig och inget jag köpt själv. Jag har dock sett att den fått väldigt bra recensioner på flera ställen. Webbsidan Makeupalley har gett den 5 av 5 vilket är väldigt generöst. Det är inte många andra som har något negativt att säga heller. 
 
Jag anser dock att denna är mindre lämplig för personer med fet hy på grund av den effekt den är avsedd att ha. Samtidigt märker jag ingen som helst skillnad på min hy när jag använde denna krämen jämfört med den kräm som jag använder just nu (Som heter något i stil med So Beautee hydrating melon cream, resten är på koreanska så jag vet inte vad som står.) Av detta skäl är jag tveksam till om den faktiskt gör sitt jobb som den ska. Jag tror dock att jag som har helt fel hudtyp för den här krämen ska undvika att döma ut den totalt då det är förvånansvärt många som berömt den. Loreal är ett märke som finns i princip överallt i världen, vilket gör att denna produkt är extremt tillgänglig. Den går på cirka 100 kr. 
 
Betyg: 2 av 5. Skulle inte köpa detta då det inte passar min hudtyp. 
 
 
2. Maybelline Cover Stick Concealer
Den enda produkt i detta inägg som jag köpt själv. Denna concealer köpte jag på Boots i London i februari 2014 och den har alltså hålllt sedan dess vilket är imponerande. Numera används ju concealer till mycket mer än att bara täcka acne och mörka ringar som de gjorde då. Det har ju en väsentlig betydelse när det gäller highlighting vilket jag provat på en del på senare tid. Det är en väldigt ljus färg på concealern vilket är grymt för oss väldigt bleka människor. Jag använde den efter foundation för acne, mörka ringar och highlighting. Den gjorde jobbet väldigt bra när det gäller acne, den täckte inte mörka ringar under ögonen helt, och när man gjorde highlighting med den och sedan använde en beauty blender för blending så var det i princip inget kvar när man var klar. Färgen försvann helt enkelt och man fick göra jobbet igen om man vill ha effekt.
 
Samtidigt måste jag säga att det gäller inte enbart denna concelaer utan jag är besviken på precis alla concealers jag provat för ingen har den täckningsgrad jag eftersträvar. Jag är ute efter att mörka ringar ska vara HELT eliminerade och att man typ ska se ut som Kim K efteråt. Vad är annars poängen med att lägga ner den tiden liksom? Jag föredrar cover sticks framför cream concealers, för cream concealers är värdelösa. En flytande concealer bara flyttas runt på huden när man försöker täcka en finne vilket är en katastrof. Just nu kör jag en flytande och det funkar okej, men det är mer jobb och tar mer tid.  Jag kan säga att jag föredrar cover sticks, även om det inte gör någon skillnad vad jag använder när det kommer till highlighting och mörka ringar under ögonen. 
 
Jag applicerade denna med en beauty blender, vilket funkar super. Innan jag hade en beauty blender gjorde jag det med fingrarna, och det funkade sådär i jämförelse. Concealern smälter in snyggt i min foundation och ger en rätt täckande finish (beroende på var den placeras) som håller hela dagen. Den säljs numera i annan förpackning än den jag har ovan, men den finns på Maybellines webbsida där den fått minst sagt blandade betyg. Maybelline är ett känt internationellt märke, så concealern finns i princip hela världen, även på tex Ica Maxi. Den går på 6 USD och antagligen på strax under 100 kr i Sverige. 
 
Betyg: 3 av 5. Kan tänka mig att köpa igen. Främst för att allt annat är minst lika dåligt, om inte sämre. 
 
3. ACO Anti Age Protect and restore eye cream
När jag hör ordet ögonkräm tänker jag mig en kräm som reducerar svullen hud runt ögon, gör att man ser lite piggare ut och att mörka ringar blir lite mer framträdande. Bra är även om den förebygger rynkor i framtiden. Den är produkten gör typ ingenting. Jag kunde likagärna smort in området under ögonen med vatten. Jag fick denna av min mamma för att hon fick hem den gratis, så jag har inte köpt den själv, och skulle inte göra det heller. Jag anser att ACO är ett rätt trist märke om jag får vara ärlig och jag köper hellre något med typ rosa förpackning. Den höll dock i över ett år, imponerande. På Acos hemsida står det att den ska motverka de första ålderstecknena och släta ut fina linjer och skydda det känsliga området runt ögonen. Den lovar alltså inte att reducera svullna och trötta ögon. Den ska även lämna huden slät och jämn med en silkeslen känsla. Silkeslen är lite att ta i, men slät var huden faktiskt. Den var dock ganska slät innan med. 
 
Jag använde krämen morgon och kväll innan jag applicerade fuktkräm, och jag brukade hoppa över att applicera vanlig fuktktäm runt ögonen eftersom jag tänkte att denna fyllde samma funktion men var mer riktad att hjälpa huden vid ögonen. Den appliceras lätt och ger en osynlig finish. Doftar ingenting. Produkten går på cirka 179 kr på apoteken. Jag skulle säga att om det inte visar sig att denna totalt räddat mig från rynkor om några år så är den inte värd pengarna. Den gör verkligen ingenting för mig på kort sikt och jag hade likagärna kunnat vara utan den. Satsa på något som faktiskt gör skillnad både kort- och långsiktigt istället. 
 
Betyg: 1.5 av 5. Skulle inte köpa igen. Värdelös produkt. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0