When my mom and sister came to Toronto

I början på november var min mamma och syster här i några dagar. Vi tog en biltur til Niagarafallen och många av de vingårdar som ligger däromkring, gick på stan, åt anka i Chinatown och Korean BBQ i Koreatown. De bodde i stan medan jag bodde och gick i skolan ute vid universitetet och jag tror aldrig att jag åkt till och från Toronto så mycket som jag gjorde den veckan. Trevligt var det iallafall, och det var kul att få besök innan jag slungades rakt in i min andra midterm-period. Här kommer lite bilder från den tiden:
 
York University en tidig lördagsmorgon
Min första, men inte sista Acai Bowl
 
Streets of Toronto
Syrran och Toronto påväg ut till Toronto Islands
 
En sommarstuga på Toronto Islands där vi hade picknick. 
Vår picknickutsikt. Min familj hade en himla tur med vädret när de var här. Hemma får man inte direkt mellan 10-15 grader och sol i november. 
 
Toronto
Fin liten stig. 
Lite mer Toronto Islands
 
Julskyltning på Hudsons Bay - varuhuset. Torontos eget NK. 
 
 
Min mamma kollar in kinamat i Chinatown
Det var lite demonstrationer kring Tuition Fees på universitetet. Något som minst sagt är ett sore subject när det framkommer att utbytesstudenter från vissa länder i Europa inte betalar för sina studier så som man gör i resten av världen. Jag har funderat en hel del över det här med tuition och hur det påverkar universiteten. Det genererar betydligt mer skillnader än man tror, och även om vissa är positiva så är merparten negativt och jag är definitivt inte för det system som större delen av världen kör med när det kommer till universitetsutbildning. 
 
Vingårdar i Niagararegionen
 
Julpyntet har redan börjat. 
 
 
Perfekt väder denna dag!
 
 
 
 
 
 
Samma vingård som jag var på föregående söndag. 
Niagara on the lake. 
Niagara Falls som är så himla mycket bättre i fint väder. 
 
 
 
 
 
Där Kanada och USA möts. 
By night.
Påväg tillbaka till Toronto
 
Utsikten från min mamma och syrras hotellrum. 
Dundas Squar by night. 
Dags att äta peking-anka i Chinatown
Har väldigt svårt för att de hänger ankor i fönstret på det här sättet. 
Eaton Centre, där min mamma och syrra spenderade alldeles för mycket tid. 
Inne i en av mina favoritaffärer. När det gäller produkter som body lotions, butters och body mists kan Victorias Secret slänga sig i väggen. Bath and Body works är en dröm. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0