A Friday in Toronto

Förra fredagen åt jag och min kille helt magiska pannkakor på ett ställe här i Torono som heter School Restaurant. Restaurangen var inspirerad av en skolmiljö som de hade gått all in med och pannkakorna var de bästa jag provat hittills i Toronto. Efter det åkte vi till affären som har allt, eller Honest Eds som den egentligen heter. Jag köpte bara ett anteckningsblock men min kille hittade flera grejer han letat efter länge, som exempelvis en clipboard. VI kollade dessutom i hela affären vilket jag aldrig tagit mig tid till innan med tanke på dess storlek. Den är verkligen en sevärdhet i Toronto, synd bara att den stänger för gott efter nyår på grund av att ägaren dött. 
 
När vi var klara på Honest Eds fortsatte vi i Koreatown, vi besökte en koreansk mataffär och köpte lite goda grejer, bland annat en melonglass som är to die for. Koreatown övergick i Chinatown där vi handlade lite billiga turistprylar och lite kinesiskt krimskrams. En annan riktigt skum sak som hände i Chinatown var att när vi gick ut från ett köpcentrum så spottade en förbipasserande man på mig. Jag vet inte om det faktiskt hamnade på mig eller om det var meningen eller ej, men jag tyckte att det kändes som det var riktat mot mig och kände mig en aning kränkt av händelsen. Vad har jag gjort för att en random man (som för övrigt såg lite ghetto ut) skulle spotta på mig? Jävligt märkligt var det iallafall, jag gjorde inget mot honom som respons förutom att ge honom en vad fan håller du på med-blick. Min kille var lite sugen på att slå honom men vi insåg båda att det var bättre att bara låta det vara och minimera mängden problem för oss. Oavsett så var det en trist händelse. 
 
Efter det gick vi till Eaton Centre där vi såg en man gå runt med ett slagträ men ståltråd lindat runt, vilket också var lite skumt. Vi gick ett snabbt ärende på Abercrombie & Fitch och gick snabbt ut ur köpcentret igen. Efter det gick vi till Whole Foods för att handla middag för kvällen. Jag har aldrig varit på ett Whole Foods innan, men herregud vilket fint sortiment de hade och tusentals goda färska varor som man ville äta genast. De hade även en station där man kunde blanda sin egen body scrub vilket fick beauty-junkiet inom mig att jubla. Vi lämnade affären en timme senare med kött, potatis och bearnaise. En riktig klassiker. 
 
 
Tog inte så många bilder den här dagen men här kommer några:
Pannkakorna. De serverades med blåbär och björnbär samt sås i samma smak, vispgrädde, lönnsirap och det gula som ser ut som glass är smör gjort på brunt socker. 
Vi gick även förbi det mest Halloweendekorerade huset jag sett. 
En typisk tvärgata i Toronto. 
Downtown Toronto



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0