Canada's Wonderland

Ungefär 15 min från York Universitys campus ligger Kanadas största nöjespark, Canadas Wonderland. Vi har varit ett gäng som velat gå dit hur länge som helst men inte riktigt kommit till skott med det. Förra söndagen begav vi oss dit (under deras näst sista öppna helg för säsongen) för en dag av berg- och dalbanor, onyttig mat och andra nöjen. På grund av långsam och dålig kollektivtrafik i Kanada åkte vi Uber, men eftersom vår förare inte kunde hitta oss tog det 20 min extra att ta sig till parken och vi var där 10:30 istället för 10 som vi hade tänkt oss. Besöket inleddes med att gå på Starbucks för lite refreshments och sedan dök vi på i princip alla attraktioner. Parken var gigantisk och hade massor av berg- och dalbanor. Det var kallt ute, och vattendelen av parken var stängd, men vi hade fullt upp och det fanns massor att göra. Vi återvände hemåt vid 18-tiden, jag däckade hemma vid 21. Det tar verkligen på energin att gå på nöjespark men det är också väldigt roligt. Dagen efter hade jag min sista midterm. Att gå på nöjespark dagen innan en tenta hade varit otänkbart hemma, men denna terminen är jag lite mer yolo. Här kommer ett gäng bilder från dagen!
 
Ingången
Halloweendekorationer. På kvällarna fram tills Halloween har parken öppet varje kväll med zombies och grejer. Vi var dock inte modiga nog att åka dit på kvällstid då vi hört att det var riktigt läskigt. 
 
Parken. Den var jättebra men kan tänka mig att den är ännu bättre på sommaren när allt är öppet. 
Delar av Wonderland-gänget
En grym berg och dalbana med ett dramatiskt stup.
En annan bra bana. 
 
 
Där borta ser ni vår favoritberg- och dalbana. 
Dekorationer. Inne i berget var det en 3D-attraktion som gick ut på att man skulle skjuta saker för poäng
Lite natur mitt i parken
 
Favorit berg- och dalbanan
i kö. Det var ganska lite folk den dagen, men till vissa attraktioner var det tyvärr lite kö. 
Family size pizza. 
 
Favorit berg- och dalbanan med 85 graders stup. 
Den var riktigt grym, vi åkte den 2 ggr. 
Utsikt över parken
Fritt fall. 
Väldigt hög berg- och dalbana
Dekorationer
Beavertail, den här gången med nutella, och reeses pieces med jordnötssmör i. Väldigt sött. 
Mer dekorationer
 
Groupie
Coola men läskiga dekorationer. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0