Dinner at the CN Tower

Förra veckan var min kille på besök i Toronto och cirka en månad innan det bokade jag ett fönsterbord åt oss på Torontos coolaste restaurang, nämligen den som ligger inuti stadens främsta landmärke och världens högsta torn, CN Tower.Åker man till Toronto (speciellt så länge som jag) så måste man upp i CN Tower minst en gång och det är bra mycket roligare att äta middag där än att bara åka upp och titta. 
 
Drinkarna var sådär, maten var god, men det är utsikten som är den stora stjärnan i upplevelsen. Restaurangen roterar och det tar 72 minuter att åka ett helt varv, vilket innebär att oavsett var man sitter får man utsikt över staden från alla håll. En av de coolaste upplevelserna i Toronto som rekommenderas varmt!
 
 
CN Tower
Utsikt över Torontos cityflygplats och lite av Toronto Islands. 
Drömutsikt. Vi satt på restaurangen i runt 4 timmar. 
 
Förrätt
En annan förrätt
Varmrätt
Utsikt. Jag hade bokat bordet så att vi fick utsikten både på dagtid, skymning och kvällstid. 
 
Efterrätt
Världens högst belägna vinkällare.
Mitt sällskap
Dessert!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0