En oktoberlördag i Toronto

Jag har prov både nu på torsdag och nästa tisdag och har därav inte lagt ner någon tid på min blogg, men nu är det minst sagt hög tid att formulera ihop ett inlägg. Jag har gjort så himla mycket den senaste tiden och ligger så efter med att berätta om det, men idag tänkte jag fortsätta berätta om en av dagarna då min kille var här.
 
Innan jag gör det ska jag dock passa på att berätta att idag är jag på Stockholms Universitets instagram. De hörde av sig till mig för någon vecka sedan och undrade om jag ville medverka på deras instagram och berätta lite om mitt utbyte. Idag postades det med en text som inte riktigt var vad jag skrev till dem, men det fungerar bra ändå. Så kolla där om ni har lust!
 
 
Denna lördag i slutet på oktober dag spenderades i stan, men vi började med lunch i en foodcourt på ett sunkigt köpcentrum som heter Lawrence West Mall på grund av att Torontos kära kollektivtrafik inte alls samarbetade med oss. 
 
1.5 timme och en Shuttle bus senare var vi på ett ställe i Toronto som jag länge velat besöka, nämligen High Park. Det är en gigantisk park strax söder om Downtown och den är i princip Torontos svar på Central Park. Där var det supervackert. Gigantiska gula träd och massor av ekorrar. Allt var väldigt fridfullt och vi gick på en hel del skogsstigar i parken. Vi gick inte i hela parken ( den är superstor) men det vi såg var väldigt fint. Efter parken gick vi in i bostadsområdet bredvid och tittade på Halloweendekorerade hus. Folk gick verkligen all in med det här och det ska bli kul att se vad folk hittar på till jul!
 
Vi åkte sedan tunnelbanan till Yorkville, ett väldigt fint område i Toronto där vi gick runt och tittade en hel del. Vi besökte även University of Toronto som är väldigt vackert innan vi bestämde oss för att det var dags att äta middag. Min kille som aldrig ätit burgare på den här sidan av jorden ville ha burgare så vi hade sett ut ett ställe som skulle vara bra. Det såg dock ut som ett snabbmatshak vilket kändes lite trist så vi gick till stället mittemot som hette Jack Astors Bar and Grill. Konceptet påminde väldigt mycket om TGI Fridays, god drinkar, okej mat men inte mycket mer. Efter lite googlande fick vi veta att detta var Kanadas svar på Hooters vilket förklarade servitrisernas korta kjolar. Så min kille tog i princip med mig på dejt till Hooters. 
 
Efter det gick vi till ett ställe som jag velat prova länge. Nämligen Park Hyatts Rooftop Bar där man får en grym utsikt över Torontos skyline. Hotellet var jättefint och hotellbaren på 18e våningen var väldigt mysig och mörk med öppen spis ocn en lugnande atmosfär.  Vi började inomhus men fick sedan plats ute på terassen där folk satt under värmelampor och tittade på skylinen. Herregud vad fin utsikten var. Vi satt därute jättelänge och bara njöt av miljön. Eftersom vi skulle upp tidigt nästa dag och kollektivtrafiken krånglat tog vi en uber hem. Farligt bekvämt. 
 
High Park
 
 
 
 
 
 
Halloweendekorationer
 
 
University of Toronto. 
 
Burgare
Utsikt
Drinkar. Ni kan ju gissa vilken som är min.
Toronto by night. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0