Recension: Colourpop Eye Shadows

För en tid sedan bestämde jag mig för att prova på Colourpops smink. Colourpop är ett lågprismärke som endast går att beställa via deras hemsida. De levererade inte till Sverige sist jag kollade, men nu när jag bor i Kanada passade jag på att göra en rejäl beställning. Jag köpte sex stycken ögonskuggor i olika färger, de gick på fem dollar styck och landade utanför min dörr sex dagar efter att jag gjort beställningen. Jag blev bekant med Colourpop i samma veva som Kylie Jenners lipkits hånades för att vara en kopia av Colourpopsmatte liquid lipsticks och folk började ifrågasätta varför Kylie i princip förpackar om och säljer samma produkter för 3 gånger det tidigare priset. Det ska vi dock prata mer om när vi pratar om läpprodukterna, nu är det ögonskuggorna som är i fokus. 
 
Jag köpte dessa skuggorna för att jag under en väldigt lång tid velat prova Colourpops smink, de är billiga och och många på Youtube pratar väldigt väl om dem. Dessutom har de ett enormt utbud på nyanser vilket gör att man blir helt galen och vill ha allt. De förpackas en och en och kommer i den vita burken ni ser ovan. Skuggorna finns i hur många färger som helst och de är jättefina men dessvärre inte särskilt pigmenterade. Det krävs alltså en hel del mängd av produkten innan det börjar synas ordentligt på ögonlocken. Dessutom är skuggorna svåra att applicera för att konsistensen är inte som en vanlig ögonskugga, den är lite smått krämig vilket gör att penseln mest flyttar runt produkten och har svårt att fånga upp den. Faktumet att man behövde så mycket av produkten för att få det att synas gjorde att jag nådde botten av mitt exemplar av Bubbly (den ljusrosa) redan efter andra användningen vilket för mig är oacceptabelt. Om jag köper smink förväntar jag mig att det ska hålla längre än så, oavsett vilken prisklass det rör sig om. Jag har använt mitt contour kit (recension kommer på det, jag lovar) ungefär varje dag sen i juli och jag är inte ens nära botten i någon av färgerna. Jag har aldrig varit med om en produkt där man får en känsla av att den nästan är slut så snabbt och för mig är det en dealbreaker. Färgerna är helt underbara, men det krävs en hel del färg för att det ska synas. Det blir dock bättre om man fuktar borsten innan man applicerar produkten vilket är ett hett tips. 
 
 
 
Tittar ni noga på den ljusrosa ser  ni att botten redan är nådd på den. 
 
 
 
Jag använde skuggorna två och två, då jag valde två blåa, två bruna och två rosa så att man kunde göra en snygg ombre effekt vilket jag provat på bilderna nedan. Efter en del jobb blir resultatet fint och håller fram tills man tar bort det ( Jag har använt dem med min Shadow Insurance Eyeshadow Primer från Too Faced). Resultatet blir minst lika fint utan primer, det kommer dock inte hålla lika länge. Skuggorna ger en glittrig och fin finish. Jag fick många komplimanger av mina kompisar här när jag använde de bruna nyanserna (har inte provat de andra offentligt) men jag gillar verkligen hur de ser ut när de väl sitter på ögonlocken. 
 
Sammantaget är de här skuggorna inte mer än ok, de ser fina ut, men jag hade föredragit om de var lättare att applicera, mer pigmenterade och höll lite längre än vad de verkar göra. Jag vill även säga att nyansen Stereo köpte jag  i tron om att den skulle vara mörkröd. Det är den inte alls, den intensfierar endast det ljusrosa och ger en lite sotad effekt. Inte vad jag var ute efter eller förväntade mig men jag tycker ändå att det var rätt snyggt.  
 
Lovely och Sequin
Sugar och Coconut
Bubbly och Stereo
 
Ögonbrynspennan som jag använt här är också från Colourpop men information om den kommer upp i ett annat inlägg!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0