Sephora Delivery - Master Palette by Mario

För över ett år sedan fick jag nys om att Kim Kardashians make up artist Mario skulle släppa en ögonskuggspalett tillsammans med ett av de mest väl ansedda av dagen sminkmärken, nämligen Anastasia Beverly Hills. Det skulle dröja cirka ett år till paletten kom ut, men jag visste redan då att detta var något jag ville ha. Om vi spolar fram ett par månader släpptes informationen om hur paletten skulle se ut både på utsidan och insidan. Jag var fast, så många jordnära skuggor i färger som jag ofta använder, med spegel i paletten och tillhörande pensel. Vid det här laget visste jag att jag skulle till Kanada i höst och att paletten skulle bli lättare att få tag i här än i Sverige, så jag väntade tålmodigt till den 4 oktober som var Sephoras online release datum. Detta var också den dagen jag blev medlem i Sephora Canada och klickade hem paletten (och fick den redan nästa dag med standard delivery, bra jobbat). Jag fick även en del andra grejer utöver paletten i paketet. 
 
 
När man beställer saker från Sephora här i Kanada (oavsett vilket belopp man beställer för får man välja tre prover. Jag valde dessa:
 
Ahava Time to clear, purifying mud mask. Rengör och fuktar huden och gör den mjuk och len. Den ska ligga på huden i två minuter för att seda sköljas av. En fullsize - tub går på 40 dollar. 
 
Boscia Tsubaki Cleansing Oil Gel. En antioxidant-fylld rengöring som återfuktar och tar bort smink och orenheter samtidigt som den skyddar hudens fuktbarriär. Den ska masseras in i huden och sedan sköljas av. En fullsize flaska går på 35 dollar.
 
Ren Flash Hydro-Boost Instant Plumping Emulsion Moisturizer. Denna fuktkräm ska genast göra huden fylligare (jag visste inte att det var något man ville ha) och den låser in vatten i huden. Den hindrar också huden från att bli torr och reducerar fina linjer. Tydligen har 97 % av de som använt produkten genast känt att huden blivit fylligare och lenare. En hel tub av denna går på 52 dollar. 
 
Jag fick även välja ett fjärde prov för att jag beställde för mer än 25 dollar. Jag valde denna ögonkrämen eftersom min nuvarande ögonkräm nästan är slut. 
 
Caudalie Premier Cru The Eye Cream. Den här ögonkrämen ska man applicera morgon och kväll för att reducera mörka ringar under ögonen, förhindra rynkor, svullnad, torrhet och öka elasticiteten i huden. Min förpackning innehåller 7 ml, fullsize förpackningen innehåller 15 ml och går på 110 dollar. Jag är minst sagt nyfiken på om denna kräm ger valuta för sin prislapp. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0