The last beautiful day in Toronto

I onsdags hade vi verkligen vår sista fina dag här, sedan dess var vädret i princip varit skit. Men i onsdags var det strålande sol och nästan 20 grader. Dessvärre var jag den enda av de jag känner som är ledig på onsdagar, men jag bestämde mig för att inte låta det hindra mig från att fånga dagen och åkte in till stan själv. Efter en fördröjning på 30 minuter på grund av tunnelbaneproblem var jag framme vid dagens frukostställe. Jag älskar att äta frukost ute (betydligt mer än lunch ute) och även fast jag var själv var detta något jag verkligen ville göra. Så jag satte mig på ett nytt frukostställe som jag hittat på Instagram och beställde in det jag tyckte verkade godast, vilket givetvis var pannkakor. Stället hette Baddies Toronto och var väldigt modernt, de var lite inne på den här Raw-food trenden som jag inte alls gillar. Mina pannkakor var dock relativt skonade från det. De hade lagt en klick rått kakaosmör imitten och när de frågade vad jag tyckte om maten sa jag att allt var jättegott utom det imitten på pannkakorna. Utöver pannkakorna beställde jag en Chai latte, som jag uppskattade att de hade eftersom det inte är så populärt på den här sidan av världen. 
 
Efter en god frukost begav jag mig ut på upptäcksfärd. Jag gick till Little Italy, University of Toronto och sedan på en promenad i Downtown. Många vackra miljöer och jag fick se en hel del av Toronto som jag inte sett tidigare. Jag gick säkert en mil den här dagen och när det närmade sig 16- tiden gick jag till Tim Hortons och fikade innan jag mötte upp ett par kompisar för att utnyttja Art Gallery of Ontarios gratis onsdagar. Vi fick en guidad tur av ett galleri på fyra våningar. I detta fall var dock den guidade turen inte någon höjdare. Jag är inte jätteintresserad av konst och tappar intresset för att titta på en tavla ganska snabbt. Vi fick en guide som spenderade 10 min vid varje tavla och började varannan mening med Its interesting because... och sade samma sak flera gånger. Efter 1.5 timme av turen (större delen av tiden stannade vi mest för att vi hade dåligt samvete och inte ville överge vår guide) så gick vi äntligen eftersom vi skulle äta middag. Vi hade googlat upp Torontos bästa mexikanska restaurang och bestämt oss för att gå dit. Den låg dock en ganska bra bit bort vilket innebar ännu mer promenerande från min del. Det värsta var att jag hade redan träningsvärk överallt efter att ha simmat en massa kvällen innan. 
 
Restaurangen hette La Carnita och var väldigt god, lite för dyr med tanke på vad man fick för pengarna och ganska dålig service av personalen. Vi var 8 pers som satt vid två bord, men eftersom vi kände varandra och var ett sällskap så ansåg de att vi satt vid samma bord och lade på en 18 % gratuity fee. Utöver det vägrade de gå med på att göra split bills vilket gjorde det jobbigt för oss att betala för maten. Kommer inte att gå dit i ett större sällskap igen trots goda tacos och drinkar.
 
Frukost, det var till och med levande blommor på pannkakan. 
Många tvärgator inne i centrala Toronto ser ut såhär. Hur coolt är det inte att man kan ha hus mitt i stan?
 
Jag hittade min gata. 
 
 
CN Tower
University of Toronto
 
 
 
 
 
Jättefina blommor!
På campus
I Queens Park
City Hall
Sunset
 
 
 
AGO
Med en kompis från Mexiko
Art
 
 
Utsikt från galleriet
 
Jag föredrar naturmålningar
En annan del av galleriet
Chinatown
Nachos
Drinks
Tacos
Churros
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0